Struktura organizacyjna
ORGANIZACJA
Organizacja wewnętrzna Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Grudziądzu
1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
- Oddział Nadzoru Sanitarnego i Profilaktyki Zdrowotnej:
- Sekcja Nadzoru nad Bezpieczeństwem Żywności i Żywienia,
- Sekcja Nadzoru Przeciwepidemicznego,
- Sekcja Higieny Środowiska,
- Sekcja Nadzoru nad Chemikaliami i Środowiskiem Pracy,
- Sekcja Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego,
- Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,
- Stanowisko Pracy ds. Profilaktyki Zdrowotnej.
- Oddział Laboratoryjny:
- Laboratorium Badania Żywności i Żywienia,
- Laboratorium Badania Wody,
- Laboratorium Badania Środowiska Pracy,
- Laboratorium Mikrobiologiczne.
- Główny Księgowy.
- Sekcja Ekonomiczno-Księgowa.
- Sekcja Administracyjno-Techniczna.
- Stanowisko Specjalisty ds. Systemu Jakości.
- Radca Prawny.
- Stanowisko Pracy ds. Ocen i Analiz.
- Stanowisko Kadr i Spraw Pracowniczych.
- Stanowiska Pracy ds. OC, BHP, IODO, P.POŻ., informatyki, archiwizacji.
2. Do wspólnych zadań komórek organizacyjnych oraz osób na samodzielnych stanowiskach pracy należy w szczególności:
1) realizowanie zadań wytyczonych przez Głównego Inspektora Sanitarnego i Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Bydgoszczy;
2) wykonywanie zadań wynikających z porozumień zawartych pomiędzy Państwową Inspekcją Sanitarną a innymi Inspekcjami i Służbami.
3) planowanie zadań i sporządzanie okresowych sprawozdań z ich realizacji,
4) zbieranie, opracowywanie i analizowanie materiałów zawierających wyniki badań i kontroli,
5) przyjmowanie, rozpatrywanie oraz załatwianie skarg i wniosków;
6) monitorowanie zmian obowiązującego prawa,
7) realizowanie wniosków i zaleceń pokontrolnych organów kontroli państwowej oraz wniosków i zaleceń wynikających z działalności kontrolnej Ministra Zdrowia, Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Wojewody Kujawsko-Pomorskiego oraz Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Bydgoszczy;
8) realizowanie polityki jakości i doskonalenie systemu zarządzania,
9) przetwarzanie danych osób fizycznych tylko na udokumentowane polecenia Administratora Danych Osobowych w zakresie swojego upoważnienia i zgodnie z celami przetwarzania na podstawie i w zakresie przepisów obowiązującego prawa,
10) zapewnienie ochrony przed nieuprawnionym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją, zniszczeniem, ujawnieniem lub pozyskaniem danych.
11) realizacja zadań kontroli zarządczej,
12) ścisła współpraca oraz wymiana informacji pomiędzy wszystkimi komórkami organizacyjnymi PSSE w zakresie stanu sanitarnego i sytuacji epidemiologicznej,
13) współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej oraz instytucjami, organizacjami i stowarzyszeniami,
14) stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez samokształcenie pracowników, szkolenia wewnętrzne, udział w szkoleniach zewnętrznych i kursach organizowanych przez jednostki zewnętrzne oraz organizowanie szkoleń dla pracowników.
Zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i osób na samodzielnych stanowiskach oraz schemat organizacyjny zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Stacji.